8 maart 2012

Jihadistische Moslim wordt Christen


Muslim (Jihadist) becomes Christian - Kamal Saleem (Muslim Testimony)

Geüpload door TrueSpritWorship op 29 feb 2012

Kamal Saleem werd geboren in Libanon en opgeleid als jihadist. Hij kwam op 20-jarige leeftijd naar de VS voor de ‘culturele Jihad’. Hij ging naar de ‘Bible Belt’ om mensen te bekeren tot de Islam. Op een dag raakte hij betrokken bij een auto-ongeluk en begon hij de christenen te ontmoeten.

‘48% van de moslims in de VS gelooft dat de moslims op de eerste plaats komen, en de Amerikanen op de tweede. Ons doel is om deze cultuur te veranderen, omdat ze ‘heidenen’ zijn, Allah niet behagen, en wij zijn de soldaten van Allah om ze die verandering te doen maken.  
Van jongs af aan werden we getraind in cultuur jihad, dat is het veranderen van culturen. Het is het soort jihad dat in jouw wereld zal komen. Amerika moest veranderd worden, dus ik verhuisde uitgerekend naar een ‘Bible Belt’ (hoge concentratie streng-christelijke kerken). Dat is de plek waar die geleerde christenen zich bevinden. Ik dacht van mezelf, ik ben gezalfd, ik ben uniek, ik ben uitgekozen, ik kom naar een land en cultuur om het te veranderen en ik heb de macht van Allah bij me.

Ik ging van de ene plaats naar de andere om mensen te werven. Maar toen kreeg ik een auto-ongeluk, dat zo ernstig was dat ik mijn nek op twee plaatsen brak. Deze man kwam naar me toegerend en riep, ‘Maak je geen zorgen, we zullen voor je zorgen en alles zal goedkomen’. In het ziekenhuis aangekomen zei de arts hetzelfde. De tweede dag in het ziekenhuis zei een arts weer hetzelfde, woord voor woord…. ‘We zullen voor je zorgen’.
Kamal was altijd bang voor hun woorden, want DEZE mensen waren allemaal christen. Zie je, in terrorisme, wanneer ze zeggen, ‘We zullen voor je zorgen’, kun je het maar beter op een rennen zetten.’ 

Een operatie herstelde Kamal’s gebroken nek met succes, maar herstel zou weken duren. Nadat hij ontslagen zou worden uit het ziekenhuis, had hij iemand nodig die voor hem zou zorgen. Kamal had niemand. Dus de orthopedische chirurg opende zijn eigen huis voor deze vreemdeling….
‘Ik kreeg de mooiste kamer en werd een deel van hun gezin en ze zamelden geld in voor mijn ziekenhuis rekeningen.’ Kamal werd overspoeld met christelijke liefde.

Terwijl hij herstelde, begon hij in huis te helpen met koken en schoonmaken. ‘Ze hebben Joodse vrienden uit Israël, die zij steunen, weet je, en nu omhelsde ik Israëliërs en kookte ik voor Joden! Wat is er met mij gebeurd?’ 

Toen Kamal weer voor zich zelf kon zorgen en terugging naar zijn appartement, had de arts NOG een verassing voor hem. ‘Hij zei,  Dit zijn de sleutels van je huis, en dit zijn extra sleutels, de sleutels van je nieuwe auto’. We willen je gewoon zegenen. Je kunt ieder moment komen als je wilt.  

Dus ik ga naar mijn huis, terug naar mijn koude stekkie waar ik sinds maanden niet ben geweest, bedekt met een dikke stoflaag.
Ik moest dit gewoon oplossen met mijn god, of dit echt was of niet. Dus ik ga naar het raam aan de oostkant, ik val op mijn knieën en roep het uit naar mijn god: ‘Allah, Allah, mijn heer en mijn koning, waarom heeft u zoiets met mij gedaan? Ik heb vrede met het auto-ongeluk. Ik heb vrede met dit alles, maar waarom brengt u me onder christenen? Ik ben in de war! Deze christenen en joden zijn goede mensen, er is niets mis met ze! Ze willen ons niet doden, ze zijn niet wat ik over ze heb geleerd. Allah, deze mensen hebben een relatie met hun God. Deze mensen roepen tot hun God en Hij antwoordt hen. Ik wil uw stem horen, ik wil horen dat u me liefhebt. Als u echt bent, wil ik dat u tegen me spreekt, ik wil uw stem horen.’

Raad eens wat Allah die dag zei… helemaal niets.’ 

Kamal vond, omdat hij zijn geloof in twijfel trok, de nobele daad om te doen was om zijn eigen leven te beëindigen. ‘Dus ik greep naar mijn wapen, richtte het op de juiste plek…..
Ik hoorde de stem, de stem kende mij bij naam. Hij zei, ‘Kamal, Kamal, Kamal, waarom roep je de God van Abraham, Izaäk en Jakob niet?’ En, nu viel IK op mijn knieën en riep het uit met elke vezel in mij, ‘God, de Vader van Abraham, wanneer u echt bent, spreek tot mij! God de Vader van Abraham, als u echt bent, wil ik u kennen!’ Wel, de God van Abraham kwam in mijn kamer en hij vulde de kamer met Zijn heerlijkheid. En zijn naam is JAWEH, de Heer is EEN, en Hij had gaten in zijn handen. Hij had gaten in zijn voeten. Zijn naam is JEZUS. Ik zei tegen hem, ‘Wie bent u mijn Heer, wie bent u?’ Hij zei, ‘Ik ben de IK BEN’. Ik zei, ‘Ik ben een eenvoudig mens, met een eenvoudige geest; wat betekent dat?’ Hij zei, ‘Ik ben de Alfa en de Omega, Ik ben het Begin, Ik ben het Einde, Ik ben alles daar tussenin. Ik heb je gekend, vóór de grondlegging van de aarde. Ik heb van je gehouden, voordat ik je vormde in je moeders schoot. Sta op, sta op, Kamal, kom, je bent MIJN soldaat, niet hun soldaat.’ En ik zei tegen hem, ‘Mijn Heer, mijn Heer, ik zal voor u leven en sterven.’ Hij zei, ‘Sterf niet voor mij, Ik stierf voor jou, zodat je zou leven’. 

Die dag, in plaats van zijn leven te NEMEN, GAF Kamal het aan Jezus. Hij heeft nu een nieuwe missie en reist door het land om moslims uit te dagen hun religie met Allah in twijfel te trekken.  

‘De wens van mijn hart is uit te gaan naar mijn broeders en zusters, de moslims die buiten staan, die daar leven en niet van de vrijheid hebben geproefd, die vrijheid in God.’ 

Het is meer dan 20 jaar geleden dat Kamal de islamitische godsdienst heeft verlaten. En zelfs dreigingen van geweld en dood kunnen hem niet tegenhouden zijn verhaal te delen. 

‘Hij is werkelijkheid. Wanneer je nooit eerder God ervaren hebt in je leven, wanneer je God nooit ondervonden hebt en je denkt… je hebt niets te verliezen. Wanneer je thuis bent, in je huis, of je nu moslim bent of niet, of je nu christen bent of niet, wat je ook bent, roep dan tot de Vader van Abraham, Izaäk en Jakob aan en zeg: 

‘Als u echt bent, spreek dan tot mij, ik wil uw stem horen’.